It's Yellow

Assalamualaikum :)


Petang tadi ayah call cakap sedara nak datang. So ayah suruh siap-siap masak ape yang patut. Mak pun suruh aku p kedai beli ayam, ais, barang-barang yang nak masak la. Aku dengan perasaan malas, sebab tengah syok layan twitter atas katil bersiap lah g kedai. Dah borong-borong ternampak pulak budak laki juai nasi lemak daun pisang. Meleleh ayak liuq aku. Lamanyaa tak makan. Dan-dan masa tu pulak perut aku lapaq gilaa. Aku pun tanya harga. "RM 1 je kak" *Dalam hati, murahnyaa? Ade lagi ek zaman sekarang ni nasi lemak RM 1? bantai laaa . Aku beli laa 1. Hehe, TIBA-TIBA ! dengan tak semena-mena, mata aku terpandang bakul yang ade dekat ats meje nasi lemak tu. Aku bace notis dia bakul tu -Bawal corak. RM10- Herherher :D SENGIH !:D Buat-buat tanye :)


Budak nak beli tudung: Berapa ni dik?
Budak laki : RM 10 je kak. Akak beli la. Akak pakai mesti cantik -.-'
*Dalam hati, dekat pasar malam, 2 boleh dapat RM 15 je.
Budak nak beli tudung : Nak nilah satu *sambil ambik tudung warna kuning
Budak laki : Terima kasih kak. nah nasi lemak akak. Semuanya RM 11.
Budak nak beli tudung : Ok terima kasih dik


Start enjin. Balik ghumah. Makan nasi lemak. SEDAP okay ! Lain kali boleh beli :) Oh pasal tudung tu, mula-mula tak nak beli sebab dekat pasar malam aku tanye 2 helai RM 15 je. Tapi tadi ntah syaitonnn mana hasut suruh beli jugak . Herherher :D
Mak aku bising sebab asyik-asyik beli tudung. Penuh dah almari tu dengan tudung. Tahan telinga. Mula-mula nak sorok bawak naik atas terus. At last kantoi jugak mak aku nampak. 





Inilah tudung tu :) Nak bagitau ni. Kita mula jatuh hati dengan warna kuning :) 
Assalamualaikum :) Bye :*





Terima kasih sebab sudi bace entry menggarut and sudi singgah (:

No comments: