Kereta rosak T_____________T

Assalamualaikum.....

Hi . Sihat ? Post ke-2 untuk hari ini . Minggu lepas, mama, adik aku dengan aku plan nak balik kampung sebab my cousin kahwin . Plan punye plan nak gerak jumaat pagi . Malam khamis tu dah cek-up kereta dah masuk air laaa . Tengok minyak hitam laaa . Okay perfect . Tapi kereta tu memang dah banyak problem pun . Enjin tak berapa nak elok . Biasalah Proton kan . Dengan langkah berana mati, balik kampung dengan kereta tu . Phuewwwww ! Tawakal jelahh . Ayah aku tak ikut balik sebab busy sangat katanyaa . Kirim salam jela . Tibalah hari jumaat pagi, mak aku dengan semangatnyaa kejut . Bangun bangun bangun ! Dah pagi . Pergi siap cepat, nak sampai sebelum akad nikah . Aku pun dengan tak berapa semangatnya bangun pagi then pergi mandi . Bila dah siap-2 semua barang, masuk kereta . Panaskan enjin then gerak . Dengan lafaz bismillah.... Cewahhh . Doa-2 perjalanan semua berjalan dengan lancar and sampai dengan selamat . Macam biasa aku lah yang drive :) Biasanya kalau dari Ampang , ktorg lalu highway Duke . Terus je dari highway MRR2 kan . Ni bila dah pindah, aku tak tau nak ikut mana .  So main redah jelaaaa mane-2 . Redah punye redah tembuslahh Rawang . Okay lahh tu kan . Tiba-2 !! Air-cond tak rase . Aku cakap ' Kenapa ni panas ? Air- cond bukak ke x ? ' Okay buat muka selamba bukak tingkap . Jalan jauh sket . Mak aku jerit . Ya Allah ! Temperature naik sampai MERAHHHHHHHHHHHHHHHHH !!! Aku pun dengan gubra gila nak mati bukak double signal benti tepi highway . Gilaa kalau bawak terus , boleh meletoppppp kereta tu ! Okay aku tenangkan semua adik-2 aku . Duduk diam-2 tepi kereta . Bukak bonet depan . Berasap ! Mendidih darah aku tengok . Bahaya ni . Dahlaaa ayah aku xde T___________T Kenapa lah jadi time ni !!! Okay call Plus . Dia tnye kilometer berapa aku berada . Aku dahlaa x tau nak tengok dekat mana benda alah tu . Dah satu hal nak cari pulak papan putih tulisan hijau . Kena marah satu hal dengan operater tu T_____________T At last dapat jugak . Aku ingat lagi . Dekat kilometer 444.5 Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

Dalam tunggu-2 Plus datang, ade mamat ni tetibe datang nak recomen workshop dia . ' Takpe kak , workshop saya dekat je . Saya tarik kereta akak pakai towing RM 130 je kak ' Mak aku dengan tak tau pape amek jelaaa . Aku takut kene samun ke ape ke . Mamat tu pun call suruh hantar orang tarik kereta ktrg . Tetibe Plus datang letak kon keliling kereta . Itu jelaa yang Plus boleh buat . Paling kuat pun tarik kereta dekat tempat yang selamat . Aku tetibe tergerak hati nak call kawan aku tnye pasal kereta ni . Di cakap jangan amek yang mamat tu punye, nanti kene tipu laaa , Ape laa . At last cancel deal dengan mamat tu , suruh dia balik tunggu kawan aku datang . Last sekali bawak g bengkel free . Repair-2 kene laaa RM 3000 . Sampai sekarang tak amik lagi kereta sebab duit tengah takde T___________T

Itulah pengalaman aku kereta rosak tepi highway . Takut jangan cakap la . Macam-2 pkiran dalam otak , orang nak samun laa . Rompak laa . Langgar kita laaa . Kalau duduk tepi pintu kereta side driver, lori lalu memang bergegar laa kereta dengan orang pun boleh melayang tau . Tak tipu !




Kesian gilaa . Nasib baik laaa petang tu tak hujan mcm selalu . Panas jea . 

Terima kasih sebab sudi bace entry menggarut and sudi singgah (:

No comments: